Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; SMTheme has a deprecated constructor in /home/drshmule/domains/dr-shmulevsky.co.il/public_html/wp-content/themes/businessshield/inc/library.php on line 2
ניתוח מעקף קיבה, מהו ניתוח מעקף קיבה? ד"ר פבל שמולבסק

ניתוח מעקף קיבה

מהו ניתוח מעקף קיבה?

ניתוח מעקף קיבה  הנו אחד הניתוחים הכי שכחים בין ניתוחי "קיצור קיבה". מאמצע שנות התשעים של מאה הקודמת ניתוח מעקף קיבה זה מבוצע בגישה זעיר פולשנית – לפרוסקופיה. מטרת ניתוח מעקף הקיבה היא קודם כול להגביל את היכולת של מטופל לאכול כמויות גדולות של אוכל ובנוסף להוריד ספיגה בעיקר של שומנים.

ניתוח מעקף קיבהלמי מיועד ניתוח מעקף קיבה?

ניתוח מעקף קיבה מיועד למטופלים עם השמנת יתר חולנית ובמיוחד עם מחלות נלוות כמו סוכרת סוג 2, כבד שומני, דום נשימה בשינה ורמה גבוהה של שומנים בדם.

ייעוץ רפואי על ידי ניתוח מעקף קיבה?

לצורך ניתוח מעקף קיבה, חשוב שהמטופל יגיע להתייעצות עם כירורג בריאטרי לצורך החלטה על הסיבה לניתוח וסוג הניתוח. הבריאטר ייקח אנמנזה רפואית על ההיסטוריה הרפואית של המטופל, יבדוק אותו, יעבור על בדיקות רפואיות, יחליט ביחד עם המטופל האם ניתוח מעקף קיבה מתאים וימליץ על בירור טרום ניתוחי.

מהן ההכנות הרפואיות לפני ניתוח מעקף קיבה?

הכנה הרפואית לניתוח מעקף כוללת סדרת בדיקות דם והדמיה, פגישות עם דיאטנית וקבלת אישור מוועדה בבית החולים בו נערך הניתוח מעקף קיבה וגורם משלם ( קופות חולים, ביטוחים משלימים)

כיצד נערך ייעוץ רפואי עם רופא בריאטרי לפני ניתוח מעקף קיבה?

ניתן להזמין תור לפגישה עם כירורג בריאטרי בטלפון או דרך האתר.

כיצד נערך ניתוח מעקף קיבה?

ניתוח מעקף קיבה מבוצע בהרדמה כללית בגישה לפרוסקופית- פולשנית זהירה על ידי בריאטר. בדרך כלל בעת ניתוח מעקף קיבה כירורג הבריאטרי מבצע 4-5 חתכים קטנים בדופן הבטן ודרכם מבצע את ניתוח מעקף קיבה. ניתוח מעקף קיבה נערך בעזרת מכשירים שונים שפותחו במיוחד לניתוחים מסוג זה. המנתח הכירורג הבריאטר מייצר כיס קטן של הקיבה – פאוץ'- ומחבר אליו לולאת מעי הדק במרחק שאורכו נבחר לפי משקל ומחלות נלוות של המטופל. לאחר מכן בניתוח מעקף קיבה הכירורג הבריאטר עורך  חיבור נוסף בין שתי לולאות מעי הדק במטרת למנוע חזרה של מרה לקיבה- מניעת ריפלוקס. ברוב המקרים בסוף הניתוח למעקף קיבה, משאירים מנקז דק ליד הפאוץ' של הקיבה לצורך מעקב אחרי הפרשות. הנקז יוצא לפני שחרור מבית החולים

מהו תהליך ההחלמה לאחר ניתוח מעקף קיבה?

החלמה אחרי הניתוח מעקף קיבה בדרך כלל לא קשה. יומיים אחרי הניתוח, המטופל משתחרר לביתו עם המלצות על המשך הטיפול ומעקב. לרוב כ-10 ימים אחרי הניתוח למעקף קיבה מטופל או מטופלת חוזר לתפקוד רגיל.

שאלות ותשובות בנושא ניתוח מעקף קיבה

מתי עלי להגיע לביקורת אצל רופא לאחר ניתוח מעקף קיבה?

אחרי ניתוח מעקף קיבה ביקורת ראשונה, היא כחודש אחרי ניתוח. בשנה ראשונה לאחר ניתוח מעקף קיבה אנחנו ממליצים להגיע לביקורת אצל הכירורג הבריאטר כול 3 חודשים והחל משנה שינה כול חצי שנה.

כיצד יורדים במשקל לאחר ניתוח מעקף קיבה?

ירידה במשקל מתחילה מיד אחרי ניתוח מעקף קיבה, הירידה העיקרית היא בשנה ראשונה אך מתמשכת גם שנה וחצי ולפעמים שנתיים אחרי ניתוח מעקף קיבה.

מה עלי לאכול לאחר ניתוח מעקף קיבה?

אחד הדברים הכי חשובים אחרי ניתוח מעקף  קיבה, להיות במעקב צמוד עם דיאטנית. התקדמות של המטופל בכל הקשור לאכילה היא הדרגתית גם מבחינת הכמות וגם מעבר מאוכל נוזלי לאוכל רך ולאוכל רגיל. הדיאטנית גם עוקבת אחרי טיפול על ידי ויטמינים ותוספות תזונה.

כיצד עלי לנהוג מבחינה פעילות ספורטיבית לאחר ניתוח מעקף קיבה?

המלצה למטופל שעבר ניתוח מעקף קיבה הנה להתחיל פעילות גופנית כחודש אחרי ניתוח מעקף קיבה. הפעילות הגופנית כוללת הליכות 3-4 פעמים בשבוע החל מחצי שעה ולעלות בהדרגה לכ-300 דקות בשבוע.

מה הסיכונים בניתוח מעקף קיבה?

כמו בכול ניתוח גם בניתוח מעקף קיבה קיים סיכוי לסיבוכים ותופעות לוואי. הסיבוכים העיקריים בזמן ואחרי ניתוח מעקף קיבה. הם דימום וזיהום. הסבירות היא קטנה מאוד והצלחה בטיפול בסיבוכים קודם כול תלויה בגילוי מוקדם. על כן מאוד חשוב להיות בקשר מתמיד עם רופא הכירורג הבריאטר. תופעות לוואי מאוחרות יותר לאחר ניתוח מעקף קיבה הינן מאוד נדירות. התופעות הרפואיות העשויות לקרות כוללות לפעמים ירידה ברמת סוכר, יציאות שלשוליות. ניתן לטפל גם בתופעות לוואי אלו  על ידי שינוי בתזונה ולפעמים בתרופות.

ד"ר פבל שמואל מומחה כירורג בריאטר מומחה לניתוח מעקף קיבה

ד"ר פבל שמולבסקי מומחה לכירורגיה בריאטרית- השמנת יתר, ד"ר פבל שמולבסקי בעל ניסיון רב  בשנים בכירורגיה כללית וכירורגיה  בריאטרית. ד"ר פבל שמולבסקי מנהל השירות הבריאטרי בבית חולים מאיר בכפר סבא.

ד"ר פבל שמולבסקי מומחה להשמנת יתר וניתוחים בריאטרים וניתוחי מעקף קיבה. ד"ר פבל שמולבסקי-חבר באיגודים מקצועיים הכוללים את איגוד הכירורגי הישראלי, חברה לכירורגיה אנדוסקופית, חברה לכירורגיה בריאטרית ומטובולית.. International Federation for the Surgery of Obesity

 

לזימון תורים חייגו: 072-2160898 | לייעוץ חייגו: 052-9126906 או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם: