Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; SMTheme has a deprecated constructor in /home/drshmule/domains/dr-shmulevsky.co.il/public_html/wp-content/themes/businessshield/inc/library.php on line 2
ניתוח שרוול קיבה, ניתוח קיצור קיבה, ד"ר פבל שמולבסקי

ניתוח שרוול קיבה

מהו ניתוח שרוול קיבה?

ניתוח שרוול קיבה

ניתוח שרוול קיבה

נפח של קיבה רגילה הוא כ־1,000 סמ"ק – לאחר ניתוח שרוול קיבה הנפח של הקיבה ה"חדשה" הינו בערך 100 ס"מ, לאחר ההקטנה של 75% של נפח הקיבה.

מהי מטרת ניתוח שרוול קיבה?

מטרת הניתוח שרוול הקיבה הנה לטפל בשני תחומים:

  • להגביל את היכולת של המטופל המנותח לאכול כמויות גדולות של מזון  באמצעות נפח קיבה מצומצם  הגורם הרגשת מלאות ושובע מוקדם,
  • במסגרת הניתוח שרוול הקיבה נערכת כריתה של הורמון הגרלין הנמצא בכיפת הקיבה, הגורם להפחתה ברצון ובצורך של המטופל במזון.

למי מיועד ניתוח שרוול קיבה?

ניתוח שרוול הקיבה הוא  אחד הניתוחים הנפוצים ביותר בין כול הניתוחים הבריאטריים בעולם כולו. ניתוח שרוול קיבה מיועד לרוב למטופלים עם השמנת יתר חולנית וכרונית בכלל וכן למטופלים עם תופעות נלוות כמו  לחץ דם גבוה, סוכרת,  דום נשימה בשינה ויתר שומנים בדם.

למי ניתוח שרוול קיבה אינו מתאים?

ניתוח שרוול קיבה אינו  מומלץ לבצע לאחר ניתוח טבעת, למטופלים עם מחלת ריפלוקס  הכוללת חזרה של תוכן הקיבה לוושט, דלקת קשה בוושט ומצבים שיש למטופל בקע סרעפתי גדול.

כיצד נערך ייעוץ רפואי עם רופא בריאטר לפני ניתוח שרוול קיבה?

לפני ניתוח שרוול קיבה יש לתאם ייעוץ רפואי  על ידי  כירורג בריאטר. מדובר בשלב ראשוני וחשוב להתייעצות עם כירורג בריאטר בשאלת הצורך בניתוח  וההתאמה לניתוח שרוול קיבה. בשיחת הייעוץ הרפואית עם הכירורג הבריאטר הרופא ייקח אנמנזה, יתשאל רפואית את המטופל יברר את המחלות הנלוות של המטופל במידה ויש. הכירורג הבריאטר יבדוק את המטופל ויברר בכל הקשור בהשמנת היתר של המטופל, הרגלי אכילה, מקצוע, תמיכה סביבתית, מצב נפשי וכו'. כמו כן הרופא יבדוק את המטופל בשאלת התאמה לניתוח הבריאטרי .הרופא יסביר למטופל  מהי מטרת הניתוח שרוול קיבה? הכירורג הבריאטרי יעבור על תוצאות של הבדיקות מעבדה והדמיה. הכירורג הבריאטר יסביר על  תהליך הכנה לניתוח שרוול קיבה, ואיזה שינויים המטופל יצטרך לעשות לפני  ואחרי הניתוח שרוול קיבה?

מהן ההכנות הרפואיות לפני ניתוח שרוול קיבה?

תהליך הכנה לניתוח שרוול הקיבה כולל קודם כול פגישת יעוץ רפואי עם הכירורג הבריאטר המנתח, בחירה נכונה של סוג הניתוח הבריאטרי.

לפני ניתוח שרוול קיבה, מבצעים בדיקות וייעוצים  שונים לרבות: ביצוע בדיקות מעבדה רבות כולל רמת ויטמינים, ברזל, סידן, תפקודי בלוטת התריס ועוד, אקג, צילום חזה, בדיקת אקו לב מעל גיל 40 ,בדיקת תפקודי ריאה, צילום קיבה או גסטרוסקופיה סונר בטן, פגישה עם דיאטנית להערכת המטופל, הערכה על ידי פסיכיאטר או פסיכולוג במידת הצורך .יתכן שיהיה צורך בבדיקות נוספות, למשל בדיקת אקו לב למטופל מעל גיל 40. בסוף התהליך  לפני ביצוע ניתוח שרוול קיבה, המטופל  מקבל אישור ועדה של בית החולים בו הניתוח יבוצע.

כיצד נערך ניתוח שרוול קיבה?

ניתוח שרוול הקיבה נערך בהרדמה כללית בדרך כלל  ללא פתיחה של הבטן אלא בשיטה הלפרוסקופית – כירורגיה זעיר פולשנית. במהלך הניתוח הלפרוסקופי, הכירורג הבריאטר עורך 4-5 חתכים קטנים בדופן הבטן של המטופל ודרכם מכניס את המכשירים שבעזרתם עורך  את הכריתה של הקיבה. במהלך הניתוח שרוול הקיבה, הכירורג הבריאטר, בודק את שלמות של השרוול הקיבה ומסיים את הניתוח. בחלק מהניתוחים הבריאטרים יש צורך להשאיר נקזצינורית דקה מאזור הניתוח הבריאטרי לניקוז נוזלים. בדרך כלל מוציאים את הנקז לפני השחרור של המטופל מבית החולים לביתו.

מהו תהליך ההחלמה לאחר ניתוח שרוול קיבה?

תהליך ההחלמה לאחר ניתוח שרוול קיבה  כולל אשפוז של המטופל בבית החולים בדרך כלל למשך יומיים אחרי הניתוח. תקופת החלמה  לאחר ניתוח שרוול קיבה עד שאפשר לחזור ל"שיגרת החיים" כוללת מנוחה של כ 10ימים עד שבועיים. לאחר הניתוח שרוול קיבה, המטופל זקוק למעקב דיאטנית צמוד. כחודש ימים אחרי ניתוח שרוול קיבה המטופל יתחיל לבצע פעילות ספורטיבית. הפעילות הספורטיבית כוללת הליכות 3-4 פעמים בשבוע החל מ-30 דקות, אחרי כך 45 דקות ועד ל-60 דקות. בשנה ראשונה  לאחר ניתוח שרוול קיבה, המטופל יבוא לביקורת אצל הכירורג  הבריאטר כול 3 חודשים והחל משנה שניה לאחר הניתוח-כול חצי שנה..

שאלות ותשובות בנושא ניתוח שרוול הקיבה

ריכזנו אוסף של שאלות ותשובות שכיחות בנושא ניתוח שרוול קיבה  הנערך על ידי ד"ר פבל שמולבסקי. השאלות והתשובות בנושא ניתוח שרוול קיבה  כוללות שאלות נבחרות הכוללות בין השאר: זמן ההגעה לביקורת אחרי ניתוח שרוול קיבה? כיצד יורדים במשקל לאחר ניתוח שרוול קיבה? מה עלי לאכול לאחר ניתוח שרוול קיבה? כיצד עלי לנהוג מבחינה פעילות ספורטיבית לאחר ניתוח שרוול קיבה? מה הסיכונים בניתוח שרוול קיבה? כיצד להאיץ את ההחלמה לאחר ניתוח שרוול קיבה?

מתי עלי להגיע לביקורת אצל הכירורג הבריאטר לאחר ניתוח שרוול קיבה?

הביקורת הראשונה אצל הכירורג הבריאטר הנה בדרך כלל תערך כחודש ימים אחרי ניתוח קיצור קיבה, או לפי צורך בהתאם למצבו של המטופל. בשנה ראשונה הביקורת הרפואית לאחר ניתוח קיצור קיבה תערך כול 3 חודשים, החל משנה שניה מיום עריכת הניתוח כול חצי שנה.

כיצד יורדים במשקל לאחר ניתוח שרוול קיבה?

ירידה במשקל לאחר ניתוח שרוול קיבה מתחילה כמעט מיד אחרי הניתוח. הירידה במשקל תהיה מהירה והיא תערך בדרך כלל בחודשים הראשונים  לאחר הניתוח שרוול הקיבה ורוב  המטופלים שנה-שנה וחצי אחרי הניתוח מגיעים למשקל המטרה שלהם.

 מה עלי לאכול לאחר ניתוח שרוול קיבה?

לתזונה נכונה אחרי ניתוח שרוול קיבה שתי מטרות- לגרום לירידה במשקל בצורה הטובה ביותר ומצד שני למנוע חוסרים תזונתיים שנוצרים בעקבות ניתוח שרוול קיבה. בדרך כלל התזונה לאחר ניתוח שרוול קיבה מתחילה מנוזלים צלולים, המטופל עובר לאחר מכן  עוברים לאוכל נוזלי כמו מרק צח ובהדרגה תחת מעקב דיאטנית מתקדמים לאוכל רך- טחון ולבסוף לאוכל רגיל. לאחר ניתוח שרוול קיבה הרגלי האכילה משתנים, מומלץ על כמויות קטנות של אוכל, מומלץ לאכול לאט, לא לערבב אוכל עם שתיה באותה ארוחה. חל איסור על שתיה מתוקה ובעיקר מוגזת, מדובר על האויב גדול  ביותר של ניתוח שרוול. קיבה.

 כיצד עלי לנהוג מבחינה פעילות ספורטיבית לאחר ניתוח שרוול קיבה?

כחודש ימים אחרי ניתוח שרוול קיבה  אחרי התייעצות עם הכירורג  הבריאטר מתחילים לאט לאט בפעילות גופנית- ספורטיבית- הליכות 3-4 פעמים בשבוע, החל מ-30 דקות ומעלים בהדרגה ל-45 ואחר כך ל-60 דקות. לאחר ניתוח שרוול קיבה, אפשר גם להתאמן בחדר כושר, רצוי תחת השגחה של מדריך/מאמן מקצועי ולעלות את הקושי של האימן בהדרגה.

מה הסיכונים בניתוח שרוול קיבה?

לכול ניתוח קיים סיכוי לסיבוכים. הסיבוכים השכיחים בניתוח קיצור קיבה הם: -דימום בזמן הניתוח ומיד אחריו וזיהום כתוצאה מדלף. הסיכוי לסיבוכים בניתוח שרוול קיבה הוא נמוך מאוד אבל זאת הסיבה העיקרית שבכול בעיה צריך להתייעץ עם הכירורג הבריאטר  המנתח. טיפול מוקדם ונכון בכול הקשור לסיבוכים מציל חיים.

כיצד להאיץ את ההחלמה לאחר ניתוח שרוול קיבה?

החלמה אחרי ניתוח  שרוול  קיבה קשור למהלך טבעי, של תהליך החלמה אישי וספציפי לכול מטופל. כמו כן  החלמה מניתוח שרוול קיבה קשור גם להקפדה על הוראות הרופא, התקדמות הדרגתית בתזונה, התקדמות בפעילות גופנית ובספורט ובהשגחה דיאטנית ומאמן ספורט. כל אלו מביאים ומסייעים לחזרה מהירה  של המטופל לאחר ניתוח שרוול קיבה לפעילות שגרתית.

ד"ר פבל שמולבסק, כירורג בריאטר מומחה לניתוח שרוול קיבה

לפני החלטה על ניתוח שרוול קיבה חשוב לערוך פגישת ייעוץ  רפואית עם מומחה להשמנת יתר וכירורג בריאטרי . מטרת הייעוץ הרפואי הנה לבדוק האם המטופל הסובל מהשמנת יתר, עומד בקריטריונים  לניתוח קיצור קיבה הרופא הכירורג הבריאטר יערוך בדיקה גופנית, ייקח אנמנזה על  מחלות רקע,  יבדוק את  משקל הגוף ומדידת מסת הגוף  של המטופל. לייעוץ הרפואי חשיבות רבה, הרופא הבריאטר יסביר על סוגי הניתוחים הבריאטרים, לרבות היתרונות והחסרונות  של הניתוח שרוול הקיבה הנבחר. במהלך הייעוץ הרפואי, הכירורג הבריאטרי יסביר למטופל על  תהליך ההחלמה והסיבוכים והסיכונים הכרוכים בניתוח לקיצור הקיבה  ועל האפשרויות האחרות העומדות בפני המטופל.

  • ד"ר פבל שמולבסקי מומחה לכירורגיה בריאטרית- השמנת יתר וניתוחים בריאטרים לסוגיהם לרבות קיצור קיבה ושרוול קיבה
  • ד"ר פבל שמולבסקי בעל ניסיון רב  בשנים בכירורגיה כללית וכירורגיה  בריאטרית
  • ד"ר פבל שמולבסקי מנהל השירות הבריאטרי בבית חולים מאיר בכפר סבא.
  • ד"ר פבל שמולבסקי מומחה להשמנת יתר וניתוחים בריאטרים.
  • ד"ר פבל שמולבסקי-חבר באיגודים מקצועיים הכוללים את איגוד הכירורגי הישראלי, חברה לכירורגיה אנדוסקופית, חברה לכירורגיה בריאטרית ומטובולית. International Federation for the Surgery of Obesity
לזימון תורים חייגו: 072-2160898 | לייעוץ חייגו: 052-9126906 או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם: